РЕКЛАМА


Звукът е автентичен. Ускорението - също. Спортният мотоциклет изглежда почти класически. Само че е електрически. Наричат го галената рожба на Франко Чеволини - италианския инженер, който е направил завидно състояние, създавайки дизайна на части за най-престижните автомобилни концерни.

Предизвикателството пред Чеволини било голямо - да създаде електрически мотоциклет, който да не отстъпва по форма, удобства и динамика на бензиновите мотоциклети.

Проектирането, изработването и подобренията отнели две години. Крайният резултат е безшумна и надеждна машина, която достига скорост 240 километра в час.

Франко Чеволини: "Успяхме да премахнем скоростната кутия и до голяма степен опростихме стила на каране. Пилотът може лесно да свикне с машината, а тя реагира много по-бързо и точно на командите му."

Eлектрическият мотоциклет ускорява от нула до сто километра в час за по-малко от три секунди, той е конструиран като шосеен, а не като състезателен мотор. И въпреки че не отстъпва по нищо на мощните бензинови машини, електрическата му същност поражда проблем. Този мотоциклет е прекалено тих.

Джампиеро Тестони, технически директор: "За да придадем "глас" на нашия мотоциклет, използвахме специален тип трансмисионна верига, която е по-шумна от обикновената."

Пробегът на електрическия модел също го превръща в своеобразен шампион. С едно зареждане той може да измине над 150 километра. В домашни условия пълното зареждане на батериите му трае около три часа, а на специализираните зарядни станции времето може да бъде сведено до половин час. Батериите на мотоциклета тежат 90 килограма. За да се намали общото му тегло, от компанията-производител са използвали специален

материал за частите и корпуса му. В тях са вложени алуминий и уиндфор - сплав от подсилена с въглерод пластмаса и  фибростъкло. Този материал може да се обработва в различни форми от 3-D принтер.

Франко Чеволини: "Този модел не е просто екологичен и щадящ околната среда. Той е надежден, бърз и пълен с адреналин - всичко, което може да се желае от един мотоциклет."

Чеволини и екипът му планират пазарната премиера за електрическото бижу на две колела да бъде през 2015-та.

Автори: Биляна Бонева, Милен Атанасов

Зелена светлина - 29 януари 2014: Електрически мотоциклет
"Зелена светлина" - 29.01.2014

РЕКЛАМА