РЕКЛАМА


Напълно електрическа състезателна кола в официално признатия от Международната автомобилна федерация Формула Е. Визията за бъдеще, в което бързи и безшумни коли се стрелкат по градските улици без да замърсяват въздуха вече е настояще. Какво могат новите електрически болиди ли? Лукас ди Граси, бивш състезател от Формула 1 демонстрира възможностите на един от моделите в Лас Вегас.

Лукас ди Граси: Когато карате електрическа кола, въртящият момент и бързият отговор на мотора са много по-точни, дори когато мощността му не е толкова голяма, колкото на двигателя с вътрешно горене.

Бързи, маневрени, но без характерния пронизителен звук за двигателите от Формула 1. Такива са болидите на Формула Е. Достойните продължители на класическите пистови надпревари дават заявка за интересни стартове в градски условия през тази година. В първите състезания ще се включат десет отбора, а трасетата обещават изключителни емоции в централните части на различни градове по света.

И това ще е само началото. Формула Е, която е обявена за „отворен" шампионат, стимулира дизайнери и конструктори да създават нови модели електрически болиди.

Алехандро Агаг, дир. на Формула Е: Ние имаме една цел и една мисия. Формула Е иска повече електромобили по улиците на градовете. Чрез състезанията с електрически болиди искаме да променим начина, по който хората възприемат електромобилите.

Трафикът в натоварените градски зони бълва все повече вредни емисии и неизбежно се нуждае от по-чиста подмяна в интерес на околната среда. А подобренията на електромобилите за масова употреба със сигурност ще бъдат подпомогнати от разработките за Формула Е.

Алехандро Агаг, дир. на Формула Е: Разликата е, че тук имаме състезателна кола. Тя се нуждае от батерия, която може да се зарежда за кратко време. Това е голямо предизвикателство. Ние успяхме да произведем подобна батерия и смятаме, че тя ще допринесе много за напредъка на електромобилите.

На пистата електрическите болиди обещават не по-малко адреналин от конвенционалните модели с двигатели с вътрешно горене. Календарът на Формула Е със серия от 10 старта вече е готов. Първият от тях ще бъде в Пекин и е предвиден за 13 септември 2014-та.

Автори: Милен Атанасов, Биляна Бонева

Зелена светлина – 17 януари 2014: Електрическата Формула E
"Зелена светлина" - 17.01.2014

РЕКЛАМА