За храната в изкуството след пърформанса "Вечеря – натюрморт"

В предаването
Части от предаването
Всички броеве
Аз симпатизирам на Ода Жон и харесвам нейното творчество и не съм от критиците ѝ. Живописта ѝ е добра... До Втората световна война и след нея има много различни примери за използването на храната като средство за правене на изкуство, защото днес съвременно изкуство може да се прави с абсолютно всичко. Въпросът е в контекста, в който се поставя, заяви проф. Стефанов.

Според него проблемът с "Вечеря – натюрморт" на Ода Жон е в "неясното представяне пред публиката, защото самата художничка казва, че е направила натюрморт, който е във връзка с нейното творчество".

След като се разгоря скандала започна да се говори, че това било пърформанс... Това беше някакво оправдание. По-важното, според мен, беше, че това отключи нещо друго - проблема за назначението до конкурс на директорката Ярослава Бубнова, подчерта той.

За Владислав Апостолов събитието има "грандиозен, чисто политически проблем".

Скандалът е в липсата на въображение, а именно пълното съзвучие на основното социално послание с доминиращата политическа конюнктура - жената е жертва... И то говорим за западните общества, не говорим за обществата, където жената действително е жертва, заяви кинокритикът.

По думите му "политическото послание е толкова стерилно, толкова невдъхновено, толкова лишено от истинско противоречие".

Това не е провокация. Провокация е да направиш нещо контраинтуинтивно, категоричен беше Апостолов.

Цялата дискусия вижте във видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад