Клипът на студентската "Алма Матер" - лош вкус, провокация или нещо друго?

Предаване: Култура.БГ

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

За посланията в клипа, за приемането и отхвърлянето им, за причините да го има, за скандалното и нормалното, за добрия и лошия вкус говориха журналистката Мария Черешева - член на Управителния съвет на АЕЖ, журналистът Асен Григоров и доц. Орлин Спасов - медиен експерт във фондация "Медийна демокрация" и преподавател във Факултета по журналистика и масова комуникация в Софийския университет.


Според нас, авторите на отвореното писмо, има доста сериозен проблем с имиджовите щети, които подобен клип носи на Софийския университет. Смятаме, че се предлага една естетика, която не съответства на това, което разбираме като академична култура, категорично заяви доц. Спасов.

За Асен Григоров проблем в клипа няма.

Едно събитие се превръща в новина, когато очакванията се разминат с реалността. В този смисъл, ако клипът беше пуснат от името на Кеймбриджкия университет, щеше да е голяма новина. Пуснат от Софийския университет, чийто възпитаник съм и се гордея с това - не е такава новина, каза журналистът.

По думите на Мария Черешева проблеми има.

На първо място - сексизмът, въпреки че се чуха обяснения, че това е опит за сарказъм. Шегите също могат да бъдат сексистки. Дори да е шега, аз не мога да я разпозная. Не мога да разпозная другото ниво на послание, заяви тя.

Според нея по-големият проблем е цялостното послание на кампанията за набиране на студенти, които да работят в телевизията".

Всичко се гради на това да станеш известен. За нас журналистиката е тежка професия и ставането известен не би трябвало да е на първо място, добави журналистката.