Българските превозвачи срещу пакета "Мобилност"

В предаването
Части от предаването
Всички броеве
Различните варианти, които се дискутираха през последната година и половина, водят до едно-единствено нещо - фалит на нашите транспортни фирми в България, изтеглянето на работната ръка към западни фирми, пререгистрация на част от нашите фирми в други държави и съответно намаляване на приходите в бюджета от данъци и осигурителни вноски, обясни Димитър Димитров.

Според него "няма нищо социално в това, когато един българин работи в друга европейска държава, той да бъде прибиран там, а не в България, където най-вероятно са неговите близки".

От друга гледна точка, това е изключително рестриктивна мярка спрямо гражданин на ЕС, защото ние задължаваме един гражданин на ЕС на всеки три-четири седмици да бъде на определено място. Той може да не иска да се прибира в страната, където е регистрирана транспортната фирма, може да иска да е някъде другаде, продължи Димитров.

Андрей Новаков припомни, че този пакет вече два пъти е бил отхвърлен от Европарламента - и през юни, и през юли.

Това беше ясен знак, че този парламент счита предложението за небалансирано, дискриминационно, разделя евродепутатите по начин, по който нищо друго не ни е разделяло. Това, което се случи в комисия тогава и което беше най-важно - да извадим от обхвата на директивата за командировани работници всички международни шофьори. Точно това се случи. Не разбирам защо вчера министрите на транспорта са взели толкова, за мен, лошо решение. Буквално, това е едно от най-лошите предложения в рамките на този мандат, категоричен беше Новаков.

Какво казаха още Димитър Димитров и Андрей Новаков вижте във видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад